2018. április 9., hétfő

Amszterdam -2. nap

Reggel szakadó esőre ébredtünk- és ahogy az ablakból fürkésztem az esőt, szaladgáló nyuszikra lettem figyelmes :) Ők itt laknak a szálloda területén-ami nincsen lekerítve-elvileg szabad a ki és bejárás nekik... barna, mezei nyulak :) Nagyon kis cukik :)
A bőséges és nagyon jó minőségi reggeli után még vártunk, hogy elálljon az eső, nem kapkodtuk el az indulást-ami sikerült is, mert ahogy a buszhoz indultunk, már nem esett...

Van a szállodához közel egy nagyobb busz terminál és itt megáll a 397-es busz. Jegyet a buszon tudtunk venni-csak kártyával lehet fizetni, kp nem jó.
A busz, mint valami versenyen száguldott velünk a város felé-már előző nap is tapasztalhattunk-le is kellett ülni, mert nem tudtunk úgy kapaszkodni, hogy ne esünk el rajta...

Leidsplein-be szálltunk le, innen séta keresztül a városon, egészen a Bloemenmarkt-Virágpiacig.
Ez már kissé turistás látványosság, de a mai napig helyiek is vásárolnak nagy csokor tulipánokat, főleg a piac másik végén...: 50 szál 6-10 euro és csodaszépek és frissek!
Millió fajta tulipánhagyma kapható, 50 db 6-7 euro.
Szóval bevásároltunk :)
Van itt minden, mint  a búcsúban. Itt találtuk a legjobb és legszebb hűtőmágneseket is: 3 db 5 Euro-ért.
A Stroopfenwaffel nem a legolcsóbb azt helyi élelmiszerboltban (1,45 Euro 1 csomag a boltban, ajándékboltban 4-5 Euro ugyan az)lehet megvenni-ahonnan csak a blokkot leolvasva a vonalkódot-lehet kijönni...

Aztán ugye vannak a Coffe shopok, ahol a túristák zöme ki tudja próbálni a marihuanat, mert itt legális. Az abból készült ajándékok is legálisan vásárolhatóak és ajándékként el is hozhatóak legálisan haza. Vettünk, nyalókákat, csokikat, sütiket.
Amúgy az egész városnak van egy olyan illata-és bizony ez a marihuana illata. Olyan édeskés fű szag :D

Virágpiac eleje, a piac a vízen van, de rögzítve vannak a hajók a parthoz...

lehet begombázni :D

a Booking.com épülete, a cég székhelye Amsztedamban :))

Aztán újra keresztül sétáltuk a várost, ezúttal másik irányba: a Heineken Experience-hez mentünk...

HEINEKEN EXPERIENCE

Itt 2 órát töltöttünk el, nagyon élveztük :D
aki szereti a sört, az 3 pohárral kaphat a belépő mellé :D

Sajtüzletek város szerte :)

egy átjáró galéria a belvárosban

Szédelegtünk a belvárosban, az idő pedig repült.
A Red Light District és a Dam tér következett.
A Dam téren kezdődödött minden, Amsterdam megalapítása is.
Dam-tér

és megtaláltuk...innen itt kezdődik...

ezekben a kirakatokban állnak a lányok... hétfő késő délután jártunk erre, nem minden kirakatban árulták magukat. az első pillanat számomra ledöbbentő volt :) Fényképezni nem lehet őket, sem kamerázni.Gondolom estefelé még több a kínálat.

Aztán a piroslámpás negyed átvezet a Kínai Negyedbe, ahol találtunk egy impozáns templomot, a mellette lévő utca  a lányoké...

Végre eljutottunk a Rijksmuseumig-de persze bemenni nem volt időnk. Kellett volna még legalább 2 nap alaphangon...átmentünk alatta.Mindkét nap a busz a hajó és a hop on busz mellett több, mint 12 km-t gyalogoltunk :D

a képen mi is rajta vagyunk.itt mindig nagyon sokan vokltak.

A 397-es busz megállója itt van pár m-re a ettől a Museumplein megálló a neve. Innen a sofőr szó szerint hazaröptetett bennünket.
8 óra után értünk haza, alig álltunk a  lábunkon :)
Nem panaszkodom, jó volt :)

Hajnali 3-kor keltünk, 4-kor reggelizés és a 4.56-os busszal indulás a reptérre a géphez.
gy utólag az 5.18-assal is kijöhettünk volna, de jobban szeretek a reptéren várni, mint a gépet lekésni. Ha jönni kell, hát jönni kell :D

A gép az M részről indult, M5 kaputól, pontosan, és időben landoltunk reggel fél 10 előtt Budapesten. Itthon sem volt jobb és melegebb idő, mint Amszterdamban:(

Megint egy újabb városban jártunk, ami nem nőtt hozzánk, de szívesen megnézném más oldalát és mást látnivalóját is-máskor, jobb időben.