2010. augusztus 31., kedd

Bulgária-Napospart/Neszebár 2010. augusztus

Neszebár, Bulgária 2010.augusztus

Mi sajna csak nyár végén, vagy ha nyár akkor csak hétközben pár napra tudunk elmenni nyaralni, illetve nyári szezonban egyáltalán nem, mert elfoglaltságaink ilyenkor nem engednek pihenni.
Így idén (2010) augusztus utolsó hetében elutaztunk a Napospartra Bulgáriába-természetesen saját szervezésben.
A párom nagyon régóta szeretett volna elmenni Bulgáriába, én mindig lebeszéltem róla : ..." majd ekkor, meg akkor..."-persze eszem ágában sem volt menni.
Amíg vártunka  szobára, körülnéztünk a reggeli Neszebárban:

Neszebár Óvárosa az UNESCO világörökség része

A repjegyeket: Budapest-Burgasz a www.wizzair.com honlapján vettem még áprilisban 44000 ft / fő áron,-csomaggal
1 db feladandó csomag elég volt kettőnknek, 32 kg-ba belefért mindkettőnk cucca.
Szállást innentől fogva ráértem keresni...
hálószoba
konyharész
nappali sarok

A www.booking.com oldalon találtam: Hotel Karolina -ba, aminek egy része apartmanokból illetve hotelrészből áll.
A szálloda 4 csillagos, medencével, a medencénél ingyenes napágyakkal és napernyővel.
Délben pedig félárú koktélokkal a medencénél:o)
A gépünk Budapestről pontosan indult, és korán 8.30-kor már Burgaszban voltunk.

Ezen az oldalon foglaltam transzfer. 10 illetve 12 euro volt fejenként oda-vissza útra a kisbusz.
Ott várt a srác bennünket a reptéren, úgyhogy az először használt vadi új bőröndünket nem kellett húzni-vonni, persze kerekek nélkül.
A szállodába korán érkeztünk, mondták, hogy 12 h-tól lehet elfoglalni a szállást, lepakoltuk a csomagjainkat és elindultunk felfedezni a környéket.
Mivel a dottó egyik végállomásánál voltunk, így gondoltuk, hogy nem lehet messze Neszebár óvárosa a Sunny Beachtől.
Begyalogoltunk a parti úton a városba: kb 25 perces lassú séta.
Körbejártuk az óvárost a part felől: még csak akkor kezdett ébredezni:o)
Neszebár óvárosa

Nagyon hamar elröppent a délelőtt, mindenhol előre köszöntek nekünk:o)

Közben találtunk bank automatát, ahol vettünk ki leva-t-ez bizonyult a legolcsóbb megoldásnak.
majd még egy alkalommal vettünk fel pénzt automatából: OTP-bolgár testvérbankjából: DSK Bank automatából az újvárosban.

Dél körül értünk vissza a szállodába, ott pedig mondták, hogy elfoglalhatjuk a szobát a kötelező formaságok után. Elkérték az útleveleinket, kártyával fizettem a szállást, ami tartalmazta  a félpanziós ellátást összesen:
466 euro-t .
A szobánk nem szoba, hanem lakosztály lett.
A medence mellett a földszinten, külön hálószoba-nappalis-mosógéppel és konyhával+ természetesen fürdőszobával.
A szálloda új építésű, előttünk nem sokan járhattak itt.
Teljesen meg voltunk elégedve.
Olyan álmosak lettünk, hogy szinte azonnal lefeküdtünk (mivel már előző nap éjfél óta úton voltunk a korai indulás miatt) és kb 4 órakor ébredtünk.
Kiültünk még a medence mellé, majd még vacsora előtt sétáltunk az utcán és 18.30-tól vacsizhattunk.
A vacsora svédasztalos volt, kifogástalan mennyiségben és minőségben.
A vacsora ára az italokat is tartalmazta.
Ha mégsem onnan ittál, akkor hozhattál be kívülről bármit, pl amit a Karolina kisboltjában vettél: mondjuk bort.
Pool bár
Reggelizni és vacsorázni szabadtéren a medence mellett lehetett, nagyon hangulatos volt és nem fullasztó melegben vagy klíma alatt kellett lenni. Nagyon tetszett az egész hangulata.
Lobby

Este vacsi után szintén be az óvárosba. Kevés este múlt el enélkül.
Mögöttem: Sunny Beach
Másnap reggel úgy gondoltam, ideje kitalálni mit fogunk az elkövetkezendő napokban csinálni, milyen fakultatívokra fogunk menni és mikor.
Szemben a mi szállodánkkal a Hotel Imperial-ban volt utazási iroda, ide tértünk be, egy nagyon kedves
hölgyhöz, akit MIMI-nek hívtak.
Segített választani a sok-sok progi közül.
Végül döntöttünk: választottunk  : Kazanlak- Shipka -hágó - Etara (művészfalu) ez egy teljes napos fárasztó kirándulás volt ( 89 leva) és egy bolgár tájkultúra-falu-est stb bemutatása (44 lev) , majd egy hajókirándulás horgászattal ( 20 leva) programokat.
A hosszú egész napos progi másnap hajnali 5-kor indult, így reggelizni nem tudtunk, de vittünk magunkkal a kisboltban vásárolt szendvicseket.
Kazanlak a mi városunk bolgár testvérvárosa
Rózsamúzeum: Kazanlak

Első útunk Kazanlakban egy nagyon régi trák  fejedelmi  sírhoz vezetett, amit csak sorban állással tudtunk megnézni. Ez csak másolat, az eredeti be van zárva, nagyon féltik. Ez a trák művészet legjobb állapotban fennmaradt emléke, amit 1944-ben tárták fel.
Kazanlak környékén termelik a híres bolgár rózsaolajat.A begyűjtés versenyfutás az idővel, mert reggel 9 előtt , még harmatosan kell leszedni a rózsa szírmokat és vinni a desztillálóüzembe, nehogy az olaj elillanjon belőle.
A Rózsafesztivált egyébként június elején tartják Kazanlakban.
Majd ebéd után, amit egy kis hangulatos tavernában költöttünk el, elbuszoztunk a Shipka faluba, megnéztük az orosz templomot, ami nagyon tetszetős volt.
 Majd innen a Shipka-hágó...

Itt kaptunk 2 óra szabadidőt, mi nem másztunk fel az emlékműhöz, hanem a parkolóban találtunk magunknak elfoglaltságot.
Orosz katedrális: Shipka

Innen utunk az ETARA művész falu meglátogatása következett, itt is eltölthettünk 1,5 órát, ami elégnek bizonyult.

Innen megnéztük a Szokolov Monostort, ahol erdei mézet és egyéb nyalánkságot vásárolhattunk a falusi emberektől.
Hazafelé termelőktől vásároltunk mézédes barackot ,dinnyét, almát.
Másnap reggel győztük kipihenni az előző napi hosszú és fáradalmas kirándulást. Maradtunk a medencénél illetve lementünk a homokdűnékhez a partra, de annyira fújt a szél, hogy inkább maradt az előbbi.
Következő napunkon 2010. augusztus 23-án este következett a Bulgár falu-Bulgár est programunk.
Este 17.30-kor jöttek értünk, 1 óra buszozás után megérkeztünk egy étterem/skanzenként működő területre.

A köszöntő raki után elfoglaltuk a helyünket, mi voltunk az elsők .  Természetesen orosz utódállamok népeivel töltöttük ezt az estét is.
A vacsora több fogásos volt, bolgár ételekkel. A vörösbor, fehérbor ingyen volt, mindenki annyit fogyasztott amennyit akart. Saját magad csapolhattad a hordóból, mint ahogy a képen is látszik!

Zenés est és vacsora után a társaság már eléggé felöntött a garatra- jött a tűztánc, egy férfi mezítlább jött ment az égő parázson- igy elég nagy hanggal indultunk haza úgy éjfél tájban.

Következő nap pihentünk a medence mellett:

Következő napunkon indultunk horgászni, hajókirándulásra.
Szintén jöttek értünk a szálloda melletti "HOSPITAL" buszmegállóba.

Ez a nap is gyorsan elröppent, a szállodába visszaérve még ejtőztünk a medencénél, majd összepakoltunk a másnapi indulásra.
Este vacsi- itt utoljára.
Reggel-hajnalok hajnalán-tök sötétségben jöttünk ki a szobából , és recepción még nem igazán voltak a helyzet magaslatán. Ki akarták velem fizettetni még egyszer a szállást, hiába mutattam a bizonylatot, ráadásul ugyanaz a hölgy volt, mint amikor megérkeztünk-akinél fizettem. Ráadásul olyan törölközőt kerestek rajtunk, amiket meg sem kaptunk. erről ennyit. Ezt leszámítva egy remek helyen nyaraltunk!
Már várt ránk a megrendelt transzfer és több embert szedtünk még fel és irány a burgasz-i reptér. Pontosan indultunk és pontosan érkeztünk Budapestre.